Vis enkelt innlegg
Gammel 22-10-12, 13:26   #24
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hæh? Stemmer dette?

Opprinnelig lagt inn av teleslynga, her.

Dette er da ikke noe nytt, alle undersøkelser i Norge og "land det er naturlig å sammenligne seg med" viser det samme. Det er flest røykere i gruppen med lite utdannelse og dårlig råd også, selv om det beviselig ER dyrere å røyke enn å la være.

Og la oss minne om at statistikk som gjelder befolkningsgrupper ikke kan motbevises av at noen ikke kjenner seg igjen. Anekdotiske bevis og motbevis er akkurat det, anekdoter.

Høres sant ut, jeg fikk det bare ikke til å stemme så veldig bra i mitt hode. Så liksom ikke helt sammenhengen med lang utdanning som stereotypi for et sunnere kosthold enn de uten lang utdanning.

Å ta en lang utdanning er bra det hvis man har ønsker om å jobbe innenfor yrker hvor slik utdanning kreves, men kostholdsveiledning og forståelse handler vel mer om interesse/livserfaring enn lang utdanning?

Hadde vært interessant å tatt en snittundersøkelse av studenter med lang utdanning kontra de med kort utdanning for å se om det er forskjeller om det er sammenheng. Eller om det har mer sammenheng med det "å leve lengre, bli mer moden og få mer innsikt over tid", ja kall det gjerne realkompetanse. Et populært uttrykk å bruke som erstatning for lang akademisk utdanning. Jeg leser nemlig her lang utdanning som "lang akademisk utdannelse, og ikke lang realkompetanse"?

  Svar med sitat