Tråd: Drop Biscuits
Vis enkelt innlegg
Gammel 06-11-09, 12:20   #23
Cornelia
Medlem
 
Cornelia sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 298
Cornelia er ny på veien

Sv: Drop Biscuits

Opprinnelig lagt inn av Makronelle, her.

Nå har jeg prøvd denne oppskriften og det ble noe merkelige greier, hva kan jeg ha gjort feil? Går over hva jeg har brukt om og om igjen, og jeg har gjort som det sto. De ble "knudrete", ikke glatte som på bildet ditt. Også er de ikke søte i det hele tatt?? Kan det ha blitt for mye hornsalt når jeg dobla og da tok en hel teskje? eller kan det ha vært feil å putte hornsaltet i smøret for da "brusa" det opp. Har noen andre hatt denne erfaringen. Skal jeg tørre å prøve igjen tro Noen tips.

Makronelle

Hei! Det kan være at det blir litt mye hornsalt når du dobbler. Prøv å lag dem med bakepulver isteden. Jeg lager disse veldig ofte og liker de veldig godt. Vill du ha de søtere kan du jo tilsette mer søtning.
Du bør nok ikke blande hornsaltet/bakepulveret i smøret. Kan være der problemet ligger. Bland det "våte" for seg : egg + smeltet smør, så kan du ha i "sukker".
Bland kokosmel , og bakepulver sammen i en separat bolle og rør det så forsiktig inn i det andre. Mine blir som regel høyere enn de på bildet forresten - altså ikke så flate. Mer som små boller, jeg har aldri trengt å ha dem i muffinsformer siden deigen blir ganske fast. Men tror det kommer endel ann på hvilket kokosmel du bruker - om det blir søtt eler ikke og hvor fast den er.

__________________


Cornelia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat