Vis enkelt innlegg
Gammel 11-01-11, 17:21   #5118
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vimsen85, her.

Jeg har hørt at det ikke er bra at dyrene stresser når de blir slaktet (og det er vel gangske vanlig at dyrene er stresset når de blir slaktet i vanlige slakteri). Er Halalslaktet kjøtt da mindre stresset dersom det er bedøvet, eller er det likevel våkent (bedøvelse betyr vel ikke nødvendigvis at dyret sover?) og stresset?

Jeg ser også for meg at halalkjøtt inneholder mindre stresshormoner enn "vanlig" kjøtt. Men jeg vet ikke dette sikkert.
Det jeg vet er at en kollega hadde jobbet på slakteritidligere, og der måtte de spille av en kasett før kyllingene ble slaktet dersom immamen ikke hadde tid til å lese bønnen for de Hvorfor jeg nevner det? Jeg syns det vitner om litt mer omtanke for dyret enn den generelle samlebåndslaktinga...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF