Vis enkelt innlegg
Gammel 06-03-07, 20:21   #48
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: Derfor må man drikke vann for å forbrenne fett!!!

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.

Å si at vi må vente til at vi er tørste med å drikke vann er som å si at man må vente til nåla på bensinmåleren står på null før vi fyller drivstoff.

Denne kunne jeg tenkt meg å bruke på følgende eksempel:

Kroppen sier ifra før den er tom akkurat som man ser at det er nødvendig å fylle bensin før nåla er på streken eller begynner å lyse på bensinmåleren, på samme måte som at en kropp uten vann ikke kan fungere. Da først er det nødvendig å fylle på (vann eller bensin). Kroppen sier jo ifra også når den er tørst, den sier at "nå er det på tide å fylle på vann fordi du har for lite væske i kroppen akkurat nå til å utføre diverse kroppslige gjøremål". Når lyset på bensinmåleren lyser er vel det samme som når kroppen sier at man er tørst og det er behov for drikke.

Jeg mener at kroppen regulerer dette selv, akkurat som med sult, metthet. Trenger vel ikke noe dokumentasjon på dette med vannforbruk, kroppen er vel nok dokumentasjon på at den regulerer seg selv.

Men en ting til. Når jeg lever på lavkarbo så merker jeg at jeg har mye mer kontroll over når jeg er tørst (akkurat som med metthetsfølelsen) og jeg drikker mere vann helt ubevisst når jeg lever på lavkarbo enn når jeg lever på vanlig mat med 200-400 g karbo pr. dag. Jeg er kort sagt mere tørst på lavkarbo enn på vanlig mat.

Kan det være at all denne dokumentasjonen er myntet på mennesker som ikke lever på lavkarbo men på vanlig høykarbo mat? Da kan det jo ha endel å si.

Så kanskje dette kan være konklusjonen;

Drikk når du er tørst (på lavkarbo)
Drikk etter en oppskrevet plan med tanke på din vekt (på vanlig mat)

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat