Vis enkelt innlegg
Gammel 27-03-11, 19:24   #11
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Joddråper (Lugol's oppløsning)

Opprinnelig lagt inn av KarMa40, her.

Høres veldig ekkelt ut med sånn i halsen, moren min går rundt og kremter og harker på 15nde året, men nekter å tro at legen hennes kan være noe annet enn allvitende, perfekt oppdatert og levende interessert i akkurat henne... Jeg har ment lenge at hun nok har lavt stoffskifte, ikke invalidiserende kanskje, men langt fra optimalt.

Veldig interessant å høre om hvordan det går med klumpen i halsen.
Min helt ikke-fagmedisinske, fjern-diagnostiserende tanke er at det ikke blir borte, muligens litt verre, kanskje varmere på klumpen.
Forhåpentlig varmere faktisk, har du påvist jod-mangel og får tilført dette så er det en av de viktigste byggestenene for kjertelen. Den jobber allerede under press, høyt TSH ikke sant? som er pinealkjertelens rop om mer stoffskiftehormon til kroppen, og nå endelig kommer råstoffet. Det andre som inngår er en aminosyre som heter thyrosin. I tillegg resirkuleres endel av stoffskiftehormon-resultatene, men der er du under-forsynt i alle tilfelle.

Denne er ikke så dyr: http://www.now-2-u.com/Products/Prod...=Amino%20Acids har du flaks finnes den på amazon.uk.co, med kortere leveringstid.

Kastet meg over noen kapitler i boken siden sist, og må nok starte med noe jod-greier altså, for alle, også han med levaksinen.
Dråper lar seg visst ikke bestille i posten , så må engasjere noen med opphold i et kosttilskuddsvennlig land.

tenketenketenke...

Dette var interessant, for når du sier det, så er halsen min glovarm! Jøss.
Jeg kjenner meg igjen i den kremtinga, som ikke er sånn jegrøykerkremting, om du skjønner. Og det veldig irriterende med at stemmen plutselig "forsvinner" eller blir "tjukk". Ikke noe gøy når man liksom er sanger. (Eventult var).
Vet ikke helt om jeg forsto hva det kosttilskuddet var, men jeg er litt bakpå nå, og ganske nyvåken.
TSH-et mitt har faktisk sunket en del, og det er jo det som jeg i utgangspunktet syntes var så rart, når jeg ikke føler meg noe bedre. Men jeg har vel innsett, som Willumsen også sier, at det er dét som gjør stoffskiftesykdommer så vanskelige, de er så sammensatte og det er så individuelt hvilke nivåer som er bra for den enkelte.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat