Vis enkelt innlegg
Gammel 24-01-11, 21:47   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ketolysetablettene + amming.

Du fullammer vel ikke om du går på ketolyse likevel, så det er nok ikke så farlig. Mange gravide og ammende tar jo masse kosttilskudd!
Det er ingen ide og ta alle ketolyse- pillene på en gang. Noe av poenget er at de IKKE skal tas samtidig fordi noe av virkningen da blir opphevet!

Dette sier dr. Torkil selv:

Hei
Ketolysetablettene inneholder KUN vitaminer og mineraler som er godkjent av Norske (og Europæiske og Amerikanske) helsemyndigheter. Mengden er også innenfor de lovlige grenser.
Jeg mener føre var prinsippet gjelder ved graviditet der det er svært viktig med generell lavkarbokost med mye variasjon i hva man spiser, og da trenger man ikke kosttilskudd bortsett fra folinsyre som kan redusere forekomsten av ryggmargsbrokk.
Ved amming gjelder også føre var prisnippet, men til de utålmodige anbefaler jeg man venter med ketolysekuren til barnet får annet å spise i tillegg til morsmelken.
Kroppen er jo slik innrettet at vi opptar det vi trenger fra kosten og lar resten passere (med unntak av de fettløselige vitaminer som man kan få for mye av).
Håper det var litt oppklarende.

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat