Vis enkelt innlegg
Gammel 11-10-10, 18:55   #3772
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av agurken, her.

Er det noen som vet om det det stemmer at forbrenningen faktisk går ned når man slutter å tilføre kroppen nikotin....? Jeg slutta å snuse for 5 uker og 1 dag siden (klapp på skulderen, hihi), og gikk altså opp 3 kg bare første uka!! Selv om jeg spiste noe mer enn jeg pleier, syns jeg det var skrekkelig mye!!!!
Og så sier en kollega av meg, at "det er fordi forbrenningen går ned når du slutter å tilføre kroppen nikotin". Kan det stemme? Og vil det evt. snu?

Jeg leste en del om det der for et stund siden, og det virker til at, ja, forbrenningen går ned med ca 10 prosent, men de aller fleste henter seg inn igjen i løpet av et års tid. Spiser du lavkarbokost vil du uansett ha minimal insulinutskillelse, så det er vel egentlig marginalt hva du faktisk kan legge på deg. Tre kilo på en uke kan umulig være fett, om du er kvinne, kan du være akkurat der i syklusen hvor du samler vann, f.eks. Du vil kanskje gå saktere ned i vekt en tid, men jeg tror ikke du behøver å bekymre deg for permanent vektoppgang.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥