Vis enkelt innlegg
Gammel 07-09-09, 21:48   #41
Bacon
Medlem
 
Bacon sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 121
Bacon er ny på veien

Sv: Felleskjøpet har skjønt det!

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Takk for medfølelse!

Jeg vet hvor ufattelig slitsomt det er å leve med syk hund, og jeg føler virkelig med deg!

Sitat:

Han er utredet på mistanke om furunkulose, og det ble konkludert med at det var det han har.

Ok. Men furunkulose vil ikke gi utslag i mageproblemer. Furunkulose er dype små hudbetennelser som gir byller. (For øvrig så har begge mine furunkulosehunder blitt drastisk mye bedre av å råfôres, jeg håper det gjelder for tassen din også!)

Sitat:

Ingen allergi/intoleranse å spore, bare lett forhøyede infeksjonsverdier.
Diabetes var negativ.

Intoleranse kan man såvidt jeg vet ikke finne ut av via blodrøver på hund? Allergi er som regel mer komplisert enn en enkelt blodprøve selv om den kan gi en viss pekepinn. Noen slår ut som allergiske uten å noen gang ha symptomer, andre har klare symptomer uten at blodprøvene reflekterer dette. Diabetes er ikke særlig utbredt på hund heller. De har en helt annen kompatense til å holde blodsukkeret jevnt enn det vi har.
Jeg tenker i forhold til magen hans, det virker ikke som det er gjort så mye med å utrede det?

Sitat:

Nå begynner det faktisk å gå bedre. Gir han ris, litt Vom&hundemat type kylling og litt Landlord boksemat(som jeg vet han tåler). Forer 3 ganger om dagen.
Nå ser det ut som om magen hans har stabilisert seg og han har blitt en anelse rundere. Ribbena stikker ikke like ut, liksom!
Målet er på sikt å bare gi V&H, men det ser ut som om det er et stykke dit!

Glimrende! Kutt ut på risen og boksfôret sånn bittelitt hver dag, vei gjerne opp slik at du klarer å være maks systematisk, og du har størst mulig kontroll. Litt Zoolac i maten i overgangsperioden tror jeg vil være veldig positivt.
Dette klarer dere, det er jeg sikker på!

Bacon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Baconinfisert Svar med sitat