Vis enkelt innlegg
Gammel 19-11-09, 23:36   #45
Lillebille
Medlem
 
Lillebille sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kongsvinger
Innlegg: 181
Lillebille er på en erverdig vei

Sv: Felleskjøpet har skjønt det!

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Takk for støtte! Setter virkelig stor pris på det!

Du skulle sett de sårene han hadde. Var så ille at dyrlegen fikk litt dilla, tror jeg. Selv inne i øregangene hans var det så tett med sår at hun slet lenge med å få renset dem.
Teorien er at det hele henger litt sammen. Furunkulose skyldes gjerne nedsatt immunforsvar og dyrlegen mente da at det samme kunne gjelde for magen hans.
Grunnen til at jeg tenkte på diabetes, var at han hadde lett forhøyet blodsukker ved to tilfelle. Kan skyldes stress, men da han spiste god og bare ble tynnere og tynnere, ble jeg enig med dyrlegen om å stixe urinen hans gjennom en helg. Fint å ha keto-/glukosestix i huset!
Ga aldri et eneste lite utslag, så da var det utelukket! Heldigvis!

Tenkte jeg skulle gi han samme forhold på foret som han får nå en stund fremover og så gjøre som du sa. Endre litt etter litt, veldig forsiktig!
Har stor tro på at han vil ha godt av råforing, vi må bare introdusere det litt mer forsiktig enn jag hadde håpet!
Jeg har ingen planer om å gi opp dette!

Hunden ble kjøpt "brukt" da han var 12 uker, han har en stor hvit flekk på brystet og kan ikke brukes til utstilling eller avl. Vi ble bedt om å gå rett fra Hverdagslydighet over på konkurranselydighetskurset da han var 9 måneder, men jeg ødela leggen min og kunne ikke trene med han på nesten et halvt år.
Er jo ikke for sent, så bare jeg kunne få litt skikk på helsen hans (har holdt på et år nå) så kan vi starte opp igjen, for det var såååå gøy!

Har lyst til å ta opp igjen denne tråden. Hvordan har det gått med foringen for din hund, Kitt? Jeg har idag gått over på denne type foring på min hund, en nuffe (newfoundlandshund) på 6 år, og er spent på hvordan dette vil påvirke hennes hudproblemer. For over ett år siden fikk hun diagnosen lymfekreft, men lever fortsatt i beste velgående..

Lillebille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - ketolyse Svar med sitat