Vis enkelt innlegg
Gammel 26-04-09, 16:38   #42
krod
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 24
krod er på en erverdig vei

Sv: Tjukke må betale ekstra. Hva syns dere om dette?

Er ikke helt sikker på hva jeg synes om dette, men det jeg vet er at jeg (som er diger) fyller ett sete, og de som sitter siden av meg dermed får det trangere. Men dette er det slett ikke flyselskapet som lider for, det er det sidemannen. Men det er jo ingen flyselskap som foreslår at han skal få igjen de pengene jeg betaler ekstra.

Jeg tror at disse gebyrene er påfunn for å dra inn mer penger. Tror ikke noen passasjerers ekstra vekt går mye ut over drivstoffforbruket. Om vi regner det er 20 passasjerer som er overvektige med ca 25 kg hver, da blir det fortsatt kun 500 kg. Det er en dråpe i havet hva gjelder totalvekt på ett fly. Ett tomt Boeing 747 veier nærmere 200.000 kilo.

Det som det er lite snakk om er jo en alternativ måte å løse problemet, nemlig å tilby større seter til dyrere pris. Jeg, og sikkert mange med meg, hadde gladelig punget ut 3-500 for ett sete med bedre benplass. Akkurat det har jeg gjort flere ganger på sydenturer.

Og som noen nevner tidligere, det er jo trangt for vanlige mennesker og, selv når jeg veide "normalt" så var jo beina mine for lange, og jeg satt vondt hele veien. Ikke akkurat god reklame for flyselskapet. Og den maten enkelte selskap skryter av å servere, den er jo så dårlig at det burde være ulovlig å servere den. Foreslår at de sparer inn de 500 kiloene på å droppe å drasse rundt på den.

krod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat