Vis enkelt innlegg
Gammel 20-02-12, 00:08   #133
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Fotballfruen gir ut kokebok med andres lavkarbooppskrifter

Opprinnelig lagt inn av Budeiea995, her.

Arg, skrev ett LANGT inlegg (utenskriveleifer) å så kom en feilmelding..

Vel igjen...
Jeg aner misunnelse.
Hvem har æren for hvit og brun saus? Er det Espelig som har monopol på kjøttkaker?

jeg er kokk og vår grunnbok var skrevet av læreren på Kristiansand kokkeskole. Helt standard enkle oppskrifter på sauder, kaker, brød, mm. Ikke han som fant opp kruttet, men han som samlet det.
Asbjørnsen&Mo, hva gjorde de? Fant de på eventyrene? Nei, de bare samlet dem i en bok!!!!!
Hun er pen, slank, smart og på rett plass til rett til.
Hadde jeg hatt sjansen hadde jeg hoppet rett inn i ringen med henne.
30.000 i uka for å blogge???? OMG!!!

Har forresten laget Tiramisu i dag. Som fingre brukte jeg den kakebunnen jeg fant her inne. (Egg, JBKM og nateen) tilsatte 2 ss glutenmel.
Da den var avkjølt laget jeg Tiramisu etter standard oppskrift.
Håper noen lager denne og om den kommer i en oppskriftsbok skal jeg være stolt!!!

Jeg er misunnelig, men tør å inrømme det!

Er det virkelig slik at vi ikke kan se med kritiske øyne på de som er unge, slanke og pene uten at vi skal bli kaldt misunnelige? Jeg synes en debatt når et grundig lavmål når kritikerne til kritikken drar misunnelseskortet. Det er faktisk ikke slik at de pene og berømte er forskånet for kritikk, og det er heller ikke slik at all den kritikken med en gang blir usaklig misunnelse bare pga av utseende og vekt, og vellykkethet, på den kritiserte.

Jeg tror ikke vi skal legge oss på en linje som beskytter de pene og tynne menneskene fra saklige (og usaklige) tilbakemeldinger og kritikk. For min del blir jeg litt overrasket når jeg ser slike kommentarer som dette, da det nesten kan oppfattes som det finnes et usynlig filter som skiller mellom de vellykkete og de kanskje ikke er fylt så vellykkete, hvor de ene er frie til å bli kritisert, men ikke den andre.

Personlig tar jeg aldri utseende og veldig sjeldent vellykketheten med i betraktningen når jeg velger å se kritisk på det som jeg oppfatter som uærlig. Også i denne debatten.

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat