Vis enkelt innlegg
Gammel 23-01-06, 18:45   #3
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Spis deg ned i vekt - Sten Sture Skaldeman

Opprinnelig lagt inn av Nille


For mange vil nok boka være litt for generell, litt for lite detaljert.

Jeg tror dette er litt lurt, egentlig, fordi den da appellerer til den vanlige forbruker, som jo ikke kan så mye om ernæring som oss her på lavkarbo og andre. Målet til Skaldeman er jo å få ut informasjonen til folk flest, til flest mulig, og da er det kanskje ikke så lurt med alle slags detaljer og referanser og ditt og datt. Joda, han burde kanskje ha et eget kapittel med kildehenvisninger og dokumentasjon etc, iallefall for den opplyste delen av befolkningen, men jeg syns allikevel boka gir et godt inntrykk av hvordan mennesket er ment å spise, og han forklarer godt hvorfor det er slik. Det holder for folk flest, og det er jo det som er det viktigste. Vi her på lavkarbo er jo litt mer krevende "publikum", siden vi kan så mye fra før av.
Men kanskje han tenker mer på dette i neste bok og har med litt mer referanser og slikt da?

Sitat:

han sier det ikke er så viktig med grønnsaker. (selv om han sier det kan bli kjedelig og ensidig uten)

Det er vel fordi man inntar så mye mettet stabilt fett på dietten at man ikke trenger så mye grønnsaker, og at vi i urtiden ikke spise så mye grønnsaker. Han legger jo vekt på urkost mer enn noen andre, omtrent. At han sier det kan bli kjedelig i lengden er jo fordi mange ikke orker å leve slik, forståelig nok. Selv er jeg sjeleglad jeg endelig slipper å spise masse grønnsaker bare fordi jeg !

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat