Vis enkelt innlegg
Gammel 12-04-12, 16:56   #1
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Nå har jeg stått stille på vekta i flere måneder ... NOE gjør jeg galt, men hva?

Jeg begynnte på lavkarbokosthold i juni 2011. Jeg har spist omtrent ketolyse stort sett hele tiden, men følger ikke dietten i boka slavisk. Derfor kan vi vel si at LCHF er min strategi.
Filosofien jeg følger går på å:
*Spise når jeg er sulten og stoppe når jeg er mett. Dette gjør at måltidene varierer veldig fra 2-5 om dagen. Spiser jeg sent på kvelden er det ikke uvanlig at "frokost" blir i 14-15 tiden på ettermiddagen.
*Spiser ikke korn av noe slag og holder meg unna gluten så langt som mulig da jeg har funnet ut at jeg reagerer ganske kraftig på det.
*Av økonomiske og praktiske grunner spiser jeg vanlige pølser da det er en av svært få "kjøttprodukter" jeg få sønnen min til å spise og de ofte er på tilbud...
*Av snop spiser jeg svinesvor (Øffs og bacongull) med rømmedip (ca 1/2 boks rømme hver gang), casewnøtter i små mengder (liker ikke mandler og er allergisk mot hasselnøtter, valnøtter finner jeg ikke med salt...)), lavkarbokaker, sukkerfrie sjokolader, 70% sjokolade og bær med fløte. Prøver å holde meg til helgene eller i allefall ikke mer enn 2-3 dager i uka.

Vanlig dagsmeny består vanligvis av:

Frokost: 1-2 nannaknekkebrød/oopsies/osteknekkies med ca 10-20 g smør og kjøttpålegg og eventuellt majones. 1 kopp kaffe med omtrent 1/2-1 dl fløte i og minst 1/2 L vann

Lunch: samme som frokost, eller en blandet salatgrønnsaker (isberg, tomat, avokado, agurk osv) med kjøtt/fisk og dressing i eller en liten porsjon middagsrester. Minst 1/2 L vann.

Middag: ca 200g kjøtt/fisk, ca 1/2 blomkål eller brokkoli og eventuellt litt gulrøtter. Hjemmelaget saus basert på fløte og smør og kraft eller litt juks med en modifisert toro-pose

Kvelds: vanligvis ikke, men om jeg spiser det blir det en neve nøtter, litt øffs, eller en liten "frokost".

Jeg få i meg ca 2-3 L vann minimum, brus/Juice ol drikker jeg nesten aldri.

Med gjevne mellomrom har jeg sjekket på diett.no, og jeg ligger vanligvis ganske fint på 75% Fett, 20% protein og 5 % KH. Og i snitt ligger jeg vel på ca 2000 kcal.

Jeg veier nå mellom 81 og 83 kg avhengig av dagen og er 163 cm høy. De første mnd gikk jeg ned ca 8 kg, men nå har det stått helt stille siden lenge før jul....

Jeg trener ikke, men går til og fra dit jeg skal og lar bilen stå mest mulig (går minst 30 min daglig vanligvis) og prøver å gå en times tur 1-2 ganger i uka. I tillegg tar jeg situps med litt ugjevne mellomrom.

Hvorfor har alt stoppet opp? Jeg står helt stille på vekta, den går heller opp enn ned og jeg mister ikke cm heller

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat