Vis enkelt innlegg
Gammel 29-09-12, 13:29   #5
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Vi vil ha barn

Kjempespennende å sette igang prøvingen

For noen går det enkelt og greit, selv med diverse diagnoser, mens andre må slite litt. Helt umulig å si på forhånd hvordan det vil gå, men det er lurt å tenke seg at det kan ta litt tid, så man ikke blir så innmari skuffet hver måned

Signerer smgj ang pernille.info, en super side! Selv brukte jeg fertilityfriend.com under prøvingen, men det var før jeg hadde iphone.

Ang. kosthold så gjelder det bare å finne noe du er komfortabel med og kan leve med. Husk at det ikke anbefales å spise ketogent under svangerskapet, fordi det ikke er forsket nok på effekten av dette. Det er ikke farlig å spise ketogent når du blir gravid, men etterhvert anbefales det å øke litt i måneden. Hexeberg skriver mer om dette, mulig det er i den første boken hennes?

Selv spiste jeg LCHF. Startet ketogent, rett og slett fordi jeg ikke helt hadde oversikten over kostholdet og skydde en hver karbohydrat, men etterhvert som jeg fikk grep på det la jeg til en del kh, trives ikke så godt på ketogen kost og skal ikke ned noe.

Utover det er lett mosjon bra, og det er anbefalt å ta 400 mg folat fra man begynner å prøve. Det er utrolig mange kjerringråd og alternative behandlinger som prøves rundt om, men personlig har jeg ikke noe særlig tro på noe av dette, hverken å ha bena opp etter samleie, slimløsende hostesaft eller hva det nå måtte være. Det eneste er kanskje akupunktur, som mange mener har hjulpet dem. For meg hjalp det ikke.

Jeg har også PCOS, type 2. Vi måtte få hjelp for å få det til, og jeg ble gravid etter 3,5 år og 2 IVF-forsøk. Skulle det ta lang tid for dere, vil jeg anbefale å ikke vente med å søke hjelp. Dere kan søke legehjelp etter 1 års normalt samliv, som de sier De aller fleste lykkes på den ene eller andre måten, ingen grunn til bekymring (selv om jeg vet at det er vanskelig!).

Ha det gøy med prøvingen

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat