Vis enkelt innlegg
Gammel 16-03-11, 16:27   #96
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Hva er idealvekt?

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Og det gjør alle "jeg sprakk", hva sprekker du av" og alle menyene med alt for mye mat? Jeg har rom for alle, at alle er forskjellige ,at alle har svakheter. At visse andre ikke er like tolerante hever jeg meg over.

Det som bekymrer meg aller mest er hvordan unge, lettpåvirkelig ungdommer oppfatter dine utsagn. At du kaster opp om du spiser for mye, at du veier 50 kg fordelt på 171 cm og fortsatt ønsker å gå ned i vekt. At du ser opp til radmagre anorektiske "kjendiser" og fascineres av at det egentlig ikke går an å være så tynn og fortsatt bevege seg. Tror du tilogmed omtalte dem som "skjeletter"...

Klarer du å se hvor mye skade slike uttalelser kan gjøre med ei ung jente med dårlig selvbilde? Du er voksen og med det fører det med seg et ansvar, særlig når det kommer til kropp og selvbilde, nettopp fordi det er så mange lettpåvirkelige unge.

Hadde min datter kommet hjem og fortalt at hun hadde lest dette på et "slankeforum" hadde jeg blitt rasende og fortvilt!

Du har vel selv barn? Hvorfor ikke etterstrebe å gi dem/det en naturlig og avslappet kroppsbilde fremfor et håpløst og "sykt" ideal?

Du er kunnskapsrik og oppegående, ada-emilie, og kan bidra med masse positivt! Men å forfekte et anorektisk liv hører ikke hjemme noe sted...

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat