Vis enkelt innlegg
Gammel 25-08-04, 13:46   #7
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 45
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Vi har nå hatt EN UKE med Atkins for alle i huset. Det har fungert kjempefint! Det eneste "problemet" er at eldstemann på 7 bruker EKSTREMT lang tid på å få i seg det grove brødet, og griner litt på nesa av nøtter og frø... Og frøkna på 3 år nekter å spise sånn brød i det hele tatt! Men hun esker grove knekkebrød, spesielt Ryvita med sesamfrø, så da synes jeg det er greit.

Jeg har laget 2 salater denne uka, en eggesalat (bestående av egg og majones) og en tunfisk/avocadosalat (rømme, majones, tunfisk, avocado, sitronsaft, søtstoff, salt & pepper) KJEMPEGODE!!!!!! Ungene ELSKER disse salatene, og spiser en stoooooor "dæsjh" på brødet hver morgen! Minstemor på 1 år spiser alt hun får, og i dag fikk hun "grøt" av most avocado og banan. Det gikk ned på høykant! (Ps! Jeg VET at banan IKKE er Atkinsmat, altså!)

Til middag har vi hatt alt mulig. Helt normal mat, bare IKKE potet, ris eller pasta. Og det er ingen som har savnet det heller. I dag skal vi ha kokt ørret m/ frisk brokkoli, blomkål og gulrot. Frøkna på 3 år gleder seg, for hun ELSKER brokkoli og blomkål "hvit brokkoli", som hun kaller det

Jeg merker allerede stor forskjell på ungene. Særlig det at de er mette mye lenger! Normalt pleier eldstemann å mase etter mer mat EN TIME etter middag eller frokost! (Og tidligere har frokost bestått av cornflakes, honningkorn eller lyst brød. Middagene har det vært 80% potet eller ris og bittelitt kjøtt/grønt)

DET ER TYDELIG AT ALLE HAR DET GODT MED ATKINS "I" HUSET!

__________________

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat