Vis enkelt innlegg
Gammel 01-04-10, 13:26   #5
The_ice_man
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Stange kommune
Alder: 61
Innlegg: 3
The_ice_man er på en erverdig vei

Sv: Mtp trening og Lavkarbo..

Godt og se at det er flere som lurer på dette med trening. Jeg er ny her så jeg skulle sikkert ikke har skrevet alt dette her inne under denne tråden men det må bli slik når jeg ikke vet hvordan jeg lager min egen tråd. Tar i mot hjelp med STOR TAKK :-)
Jeg har gått på lchf i snart 7 uker. Startet opp igjen med syklingen for 2 uker siden. Har som mål og sykle Lillehammer - Oslo i år. Skal trene 3 til 6 ganger pr uke. Det er 5 mnd siden jeg sluttet og sykle ute og det ble alt for lite trening i vinter og gikk opp 15 kg :-(! Men nå er dørstokk mila brutt.. Jeg har syklet ca 100 km fordelt på 4 turer. Har prøvd og holde meg innenfor terskelsone men sliter med melkesyre som kommer med en gang jeg trøkker til. Lest at når man er i ketose så er det veldig ok og ligge innenfor 80% av max puls og helst ned mot 70%. Dette er jo en terskel som er veldig bra på langkjøring for og forbrenne fett. Men når jeg skal trene intervaler/drag a 5 min gange 4 lurer jeg på hva og hvorledes mat jeg bør spise? Har fått noen tips. spis et 1/2 eple og et glass vann pluss kaffe kopp halv time før hard trening. Føler meg rådvill nå. Kan noen hjelpe meg så jeg kommer skikkelig igang med rett kost før trening og eventuelt under trening.
Takker for alle svar

The_ice_man er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat