Vis enkelt innlegg
Gammel 02-04-08, 22:26   #7
Lisekir
Medlem
 
Lisekir sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 38
Innlegg: 142
Lisekir har en fantastisk aura rundt segLisekir har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Fra lavkarbo rett til lavkalori?

Opprinnelig lagt inn av Fnutte, her.

Hva er det du savner da? Hva er det du vil skeie ut med?

Når man er i vektnedgangsfasen ødelegger du mye for deg selv med å spise mye karber en dag i uka, som du sa selv, fordi man bruker litt tid på å komme i ketose igjen. Derimot er det mye som nå er sukkerfritt som man kan spise litt av. Mye man kan kose seg med likevel. Som f.eks hjemmelaget is, ulike desserter, sukkerfritt snop i mange varianter, sjokolader og bars.

Når man når målvekten er det jo ikke sånn at man fortsatt skal være i ketose. Da må man følge vekten og prøve seg fram for hvor mye karbohydrater som kroppen din tåler. Da er det ikke noe i veien om man skeier ut en gang i blandt.

For meg kommer aldri lavkalori til å bli et alternativ. Jeg har det mye bedre på lavkarbo i forhold til energi, humør og mye god mat

du har helt rett.. finnes masse godt man kan kose seg med på lavkarbo..

går vel heller på vanen at hjernen er innstilt på at på lørdager er det smågodt å brus...hehe

gjelder å finne andre sunnere vaner å ersatte det med..

Jeg er litt sånn at det fort kan bli litt for my i hodet mitt, telling av karber, følge med trening, til slutt sier dt pang for at alt blir et stress.. det gjelder gjerne uansett hvilken diett jeg har fulgt... men har vel aldri prøvd så lenge at det har blitt en vane heller..

så er det jo så lettvint da, å gå å kjøpe seg noe snop på kiosken en lørdag, elller hive sammen en pizza uten å måtte bake spesial bunn først...

noe må jeg jo åfre om jeg skal ned i vekt..

eneste jeg synes er mye stress med lavkarbo, er at mange av matvarene osv ikke finnes i vanlig butikk.. må gjerne på helsekost, vertfall for baketing... og enkelte olijer osv osv.... samt spesial godis.. så er litt vanen at man er vant til å springe ned på prix liksom...

så koster lavkarbo mat så mye mere, grønnsaker er bettre dyrt det å.. det er irriterende at det skal være dyrt å være sunn!

nei får teste dette ut i et par uker å se om hodet forandrer instilliinghehe

__________________


Lisekir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo og sunn fornuft Svar med sitat