Vis enkelt innlegg
Gammel 18-12-11, 22:34   #12
Ellerish
Juniormedlem
 
Ellerish sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 40
Ellerish er på en erverdig vei

Sv: Irritabel tarm og lavkarbo - hva kan jeg spise?

Opprinnelig lagt inn av Aline, her.

Nerthus kommer med mange gode råd
Det første jeg også tenkte var om du spiser nok mat? Kan tenke meg at det er lett å spise for lite om man ikke kan spise noenting.

Kanskje man kan konstruere sin egen testdiett hvor man starter veldig rent og legger til en og en matvare?
Men uansett først, finn en skikkelig lege som tar deg på alvor

Jeg har også mageproblemer, men ikke like ille som deg. Jeg har ikke funnet ut av hva som trigger det ennå, men skal snart prøve meg litt frem

Hei! Jeg har spist ren mat; mat som er ingredienser, ikke mat som har ingredienser., som noen så finurlig sa det.

Problemet virker å være at enkelte av de matvarene gir meg problemer i magen, og da får jeg litt problemer med å vite hva jeg kan spise og ikke. Blir jo helt deppa av å bli kvalm og tung i hodet, og å måtte oppholde meg på toalettet i en time etter hver gang jeg har spist..

Det passer ikke inn i hverdagen min. Jeg skal jo passe jobben min og være sammen med andre mennesker. Kan ikke leve inne i mitt eget hus med friheten av å være alene med tilgang til toalettet resten av livet vel?

Fikk høre fra ei venninne at jeg måtte kutte ut melkeprodukter, for det var sikkert det jeg reagerte på. Men da blir jeg jo helt uten fett i maten, for jeg bruker kremfløte, rømme, meierismør og ost nesten hver eneste dag. Så nå er jeg litt redd for at jeg må tilbake på "vanlig" mat, for å få i meg nok næringsstoffer.

Ellerish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat