Vis enkelt innlegg
Gammel 19-12-11, 11:37   #22
Ellerish
Juniormedlem
 
Ellerish sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 40
Ellerish er på en erverdig vei

Sv: Irritabel tarm og lavkarbo - hva kan jeg spise?

Takk for alle de gode rådene. Jeg ser at jeg har en omstilling foran meg, med tanke på meieriprodukter. Det er så innarbeid i matlagingen, så jeg føler at det er vanskelig å endre på det - men på den andre siden; det var jo brødmat også, for noen år siden! Det gikk bare fint å kutte, så det blir sikkert bra uten meieriprodukter også, etterhvert. Jeg lagde omelett av bare egg, salt & pepper i morges. Stekt i olivenolje (var det eneste jeg hadde..). Tenkte jeg skulle kjøpe blå Soft Flora, for den er uten melk, så kan jeg bruke den som smør i nøden..

Cocosa E.V. har jeg brukt i noen år. Bl.a. veldig god i kaffen, men kaffen må jeg bare legge på hylla ser det ut til. Skal avgårde og kjøpe stekevarianten i dag.

I går glemte jeg å skrive at jeg har begynt med probiotika. Begynte med det sist torsdag. Nå har jeg kuttet ut sink, for jeg vet at det kan føre til kvalme. Så fra i dag av er det kun allergimedisin, Sarotex og probiotika som kommer inn i systemet. Så får vi se hvordan det går fremover.

Ellerish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat