Vis enkelt innlegg
Gammel 27-05-14, 13:49   #5
jankph
Seniormedlem
 
jankph sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Arendal
Alder: 60
Innlegg: 503
jankph er en juveljankph er en juveljankph er en juvel

Sv: Mulig å finne driven igjen?

Jeg forstår at det kan føles tungt, spesielt når det føles som om du betaler (dyrt) for noe som ikke virker, men ikke gi opp.

Jeg har ingen erfaring med ED og vet ikke om dyre spesialdietter er bedre enn egenkomponerte gjør-det-selv-og-billige-dietter, men uansett, stå på videre!

Etter år med på og a llavkarbo siden 2006 og tilsvarende ned og opp i vekt var det ikke mye driv i meg i desember i fjor. Likevel, jeg gikk i gang igjen med nytt pågangsmot og med et laaangt perspektiv, 2kg i måneden, til og med 1 kg måneden sa jeg til meg selv at jeg var fornøyd med. Det har gått litt i rykk og napp og noen utskeielser har det vært, men sakte men sikkert så nærmer jeg meg målet.

Ikke glem at du er over halvveis til målet nå, og ikke glem å være tilfreds med at du har klart å ta av så mye som har gjort.

Ikke slutt å trene. Selv karrer jeg meg i fem-tida (nesten) hver morgen for å ta en times tur på sykkelen ute, og det er ikke så rent sjelden jeg fortsatt er i halvsøvne når jeg tar sykkelen ut av garasjen. Rett nok er jeg et utpreget A-menneske, men det finnes grenser selv for oss...likevel, etter de første hundre meterne er det bare gøy, og på slutten får jeg nesten lyst til å ta en runde til. Noen ganger blir det bare en liten runde, en halv time i stedet for en hel, men det er alltid bedre med noe trening enn ingen trening. Ikke bare hjelper det på forbrenningen, men det hjelper også på humøret også.

Nå er det forsåvidt ingen ting i veien for å droppe måltider på lavkarbo, men poenget med ED er vel å ha et balansert kosthold, og da ville jeg fulgt planen, selv om det koster.

Og med to svar på denne tråden så er det i alle fall to stykker som kommer til å følge med på hvordan det går med deg. Det ville ihvertfall motivert meg.

jankph er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent/LCHF Svar med sitat