Vis enkelt innlegg
Gammel 02-02-11, 21:23   #14
FrøkenBianca
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Skreia
Alder: 39
Innlegg: 74
FrøkenBianca er på en erverdig vei

Sv: Torkil, hvilken fordeling på ketolyse?

Hehe.. Jeg er ganske så ny på dette her selv, men er vel kanskje i overkant ivrig Derfor jeg prøver å få svar på om jeg er på riktig spor.. Tror nok det blir litt sånn at man får det under huden etterhvert... Merker at mengder og slikt er noe jeg blir mer og mer bevist på.. Hadde en utrenskning av skuffer og skap før jeg satt i gang, noe som resulterte i 4(!) bæreposer med mat jeg ga bort.. og 1 som gikk rett i søpla..og deretter enda en med godteri som ikke smakte godt etter 2 ukers nedtrapping

Vi får det nok til etterhvert tror jeg! Forresten så er kost-dagboken på www.diett.no veldig grei å bruke syns jeg, man må bare være litt obs på noen verdier har jeg skjønt.. Ellers finnes mat på data, som er et gratis program du kan laste ned og bruke.. Jeg husker vi brukte det når jeg studerte mat og helse (også kalt heimkunnskap).. og så er d jo .. om jeg har skjønt riktig.. finne protein = antall kg kroppsvekt, dele det på 4 og du har antall gram kh, og gange det med 15 igjen og du har antall gram fett... sånn jeg har skjønt det ihvertfall... så er d spennede og se om jeg har skjønt det riktig

FrøkenBianca er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo og ph-balanse.. diabetiker Svar med sitat