Tråd: Sukkerbrus
Vis enkelt innlegg
Gammel 18-06-14, 12:45   #23
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Sukkerbrus

Det tar vel - har jeg lest da - 3 år før en tom fettcelle blir resirkulert/dør... Så det å fylle opp/tømme gjentatte ganger er best å forsøke å unngå.

Selvfølgelig hender det man spiser mer/feil/"skeier ut", men målet mitt er å gjøre hverdagene bedre og bedre og å lære meg mer og mer å kose meg med ting som er bra(eller iallfall bedre) for meg i stedet for ting som ikke er det.
Så langt har jeg klart å unngå å falle tilbake til vanlig mel/brød... jeg spiser jevnt over mer grønnsaker og fisk enn før og jeg har byttet melkesjokolade med mørk - og jeg kan med hånden på hjertet si at den lyse er altfor søt. Og jeg forsøker å kose meg med frukt i større grad enn søtsaker etter teorien om at karbohydratene gjør mindre skade sammen med antioksidanter og næringsstoffer enn uten.
Husk at smak (hva man liker) også henger mye sammen med vane...

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat