Vis enkelt innlegg
Gammel 14-12-11, 18:40   #1
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av
Talking

Kyllingwok med ingefær

Hei store og små

Jeg har nå laget meg en nydelig Kylling-wok som er sunn og god!! Har ikke sjekka ut hvor mange kh det er i den, men kan ikke være så sinnsykt mye. Er jo stort sett bare grønnsaker og kylling...

Her er oppskriften om noen vil prøve.
(Skjær alt i biter.)

Kyllingwok med ingefær.

1 blomkål (bruk hele, også stilken)
1 brokkoli (bruk hele, også stilken)
1 1/2 rot med ingefær (viktig, utgjør hele smaken!) (17,77 kh pr 100g, men
bruker jo ikke så mange gram... Husk å skrape av skallet først.)
1 kurv "first price sopp", fersk
4 gulrøtter
1/2 bundt vårløk (stekes til slutt)
1/2 purreløk (stekes til slutt)
litt kikomansaus/soyasaus
(6,9 kh pr 100g)

Jeg bruker en wok, steker i smør og tar litt olje på. Jeg steker i flere porsjoner, og så tar jeg det over i en stor kjele. Tilslutt tar jeg litt soyasaus, den røde, over det hele.

I ovnen varmere jeg en hel grillet kylling som jeg har kjøpt på butikken. Jeg deler alt kjøttet i strimler, og tar over wok-grønnsakene helt til slutt. Rører om, og voilá!

ps, jeg serverer eggenudler eller ris til de som ikke er på lavkarbo...

Håper noen vil prøve, og så gi tilbakemelding

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. Svar med sitat