Vis enkelt innlegg
Gammel 29-04-07, 12:34   #6
Ziggy
Gjest
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 56
Innlegg: 1.123
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: Off, i dag slo ikke stixen ut - skjønner ikke helt det altså =(

Helt enig med Nille her!

Limer inn noe jeg skrev for lenge siden her inne, som forklarer dette...

Sitat:


Ketose betyr i utgangspunktet ingenting i OE, spesielt ikke den man måler med bruk av stix. Bakgrunnen for dette er at kroppen produserer to hovedtyper av ketoner, den ene kalt "acetoacetic acid" og den andre kalt "beta-hydroxybutyric acid (HBA)".

"acetoacetic acid" brytes lett ned og slik at man danner aceton, noe man lett kjenner på pusten, og ser på ketostixene. Denne typen ketonlegemer utgjør imidlertid bare 1/5 av ketonlegemene som kroppen produserer...

Den andre typen, "beta-hydroxybutyric acid (HBA)", oppdages ikke på ketostixene, ei heller kjenner man dem på pusten. Det er derfor mange som egentlig er i ketose, men som aldri får utslag på stixene, rett og slett fordi denne typen ketonlegemer ikke kan påvises ved hjelp av ketostix...

Hadde man inidlertid tatt en blodprøve, ja så ville man ha kunnet påvise dem uten noe som helst problem,...

Så i fare for å ta fra Torkil en del av inntjeningen sin, så anbefaler jeg ingen å bruke disse stixene, i og med at de kun kan påvise "acetoacetic acid" og acetonlegemer, som bare utgjør 1/5 av ketonlegemene...

Spar heller pengene, og bruk dem på noe mere nyttig!!!

.

Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat