Tråd: matlei
Vis enkelt innlegg
Gammel 01-06-04, 22:48   #2
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Hvor mange måltider spiser du da?
Det er anbefalt å spise 3 hovedmåltider + 2 mellommåltider, men det er jo ingen regel. Det viktigste er at du får i deg det du trenger av proteiner, fett, vitaminer osv. Aberet med å spise få måltider er også at det blir vanskeligere å stabilisere blodsukkeret nok.

Et mellommåltid trenger ikke være mer alvorlig enn en yoghurt og en neve rå nøtter (f.eks. mellom lunsj og middag slik i 15-tida). Eller en halv avokado med reker (f.eks. til kveldsmat). Foruten dette så bør du nok spise både frokost, lunsj og middag.

Ikke for å være slem, men jeg ser ikke hvilke måltider du kan kutte ut, så sant du ikke står opp sent eller legger deg tidlig, slik at våken-døgnet ditt blir kortere da.... Spis noe hver 3.-4. time, så holder du blodsukkeret jevnt. Hvis problemet er at du blir for mett, så kan du justere ned mengdene per måltid, heller enn å redusere på antall måltider.

Lykke til!

__________________
Jeg tiltrekker meg det jeg trenger for å være i balanse!
bla-bla-bla
MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat