Vis enkelt innlegg
Gammel 27-03-09, 20:54   #14
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: "Det legger seg i årene"

Opprinnelig lagt inn av moea, her.

tenker kanskje jeg har noe mer å bidra med når alle prøver er kjempefine når jeg har vært hos legen

Det tror jeg er en ganske vanlig reaksjon hos oss som har gått over til LCHF. Etter å ha gått et par måneder på lavkarbo, merker mange hvor utrolig mye maten gjør for formen - eller helsa. Tåka letter og energien kommer tilbake. Man kjenner jo at det er bra for både kropp og sjel. Jeg følte meg skikkelig lurt av "mat-myndighetene" og helse-Norge, som hadde holdt dette skjult for meg hele tiden!

Når vi har det så bra, og VET hvor viktig naturlig kosthold er for oss, er det vanskelig å ikke melde fra til omverden om denne nye oppdagelsen. Vi ser det rundt om hos mange lchf'ere, og det begynner allerede å bli mange som gir ut bøker, holder foredrag, blogger, lager egne nettsider, lager filmer, skriver kokebøker, arrangerer konferanser osv.

Jeg synes det er viktig at folk får vite om det, og noen ganger stormer jeg fram som en gal hest for å formidle dette. Det slår ikke alltid heldig ut , men nå har jeg iallefall fått min altfor overvektige bror og svigerinne til å bytte ut margarinen med ekte meierismør. Og de var skikkelig "NEI!" før....

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat