Vis enkelt innlegg
Gammel 23-09-12, 08:24   #1
Wonder woman
Medlem
 
Wonder woman sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Uti havgapet
Alder: 49
Innlegg: 447
Wonder woman er ny på veien

Verdens beste sjokolademousse!

Jeg tør påstå at jeg har laget verdens beste sjokolademousse. Mannen var også enig Jeg tok utgangspunkt i Enid sin oppskrift her: http://forum.lavkarbo.no/showthread....jokolademousse Jeg brukte litt mer sjokolade og heiv oppi en philadelfhia ost.

200 gr sjokolade , jeg brukte Cavalier 100 gr 70% og 100 gr sukker fri melkesjokolade.
2 egg
3 dl fløte
1 pk Philadelphia sjokolade

Smelt sjokoladen på lav varme.
Del eggene, eggehvitene piskes stive og eggeplomene skal oppi sjokoladen når den er helt smeltet. Jeg hadde platen på 1 det tog tid før det smeltet men jeg kunne ha eggeplommene oppe med en gang for det var bare såvidt lunkent.
Pisk fløte til krem og pisk inn Philadelfiaen i kremen. Det er faktisk mulig å si at det i seg selv er sjokolademousse. Ungene elsket det og det var endel mindre enn det som skulle som ble blandet i sjokoladen...
Som jeg nevnte, bland sjokoladeost kremen i den smeltede sjokoladen og eggeplommene og så tilsettes de stive eggehvitene forsiktig. Settes kaldt noen timer før servering.

Jeg glemte å tilsette noe mer søtning og det trengtes egentlig ikke heller.
Det var som å spise kake

72 karbohydrater i hele greien jeg har beregnet at dette blir 8 porsjoner a 9 karbohydrater.

Lurer litt på om jeg skal prøve å lage sjokolademousse kake av denne jeg.

__________________

Sist redigert av Wonder woman : 23-09-12 kl 13:48.
Wonder woman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat