Vis enkelt innlegg
Gammel 05-09-11, 11:03   #3
ekkoj
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 2
ekkoj er på en erverdig vei

Sv: Nok en nybegynner - Spiser jeg nok, og teller dere karbs fra grønnsaker?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Jepp, teller også kh fra grønnsaker. Uten det hadde jeg ligget på veeeeldig lite kh pr dag

Det tar gjerne et par uker - opptil åtte faktisk - før kroppen kommer ordentlig gang med fettforbrenningen. Du spiser jo riktig fordeling av næringsstoffer, men jeg skjønner du blir litt bekymret i forhold til mengdeinntak - spesielt nå når du fremdeles mangler litt energi.

1000 kalorier skjønner du også er for lite - over tid! Trener du mye i tillegg bør ihvertfall inntaket være høyere. Protein er veldig viktig og ikke spise for lite av, du bør minst spise 1 - til 1.5 g protein pr kilo kroppsvekt pr dag - gjør du det?

Har du fremdeles problemer etter en 3-4 uker med og spise ordentlig mat og har liten energi, bør du kanskje justere kostholdet litt slik at du får i deg mer næring. Fett er jo forholdsvis lett og øke på, siden det skal ikke så mye til med sine 9 kalorier pr gram.
Pass på at du spiser godt med proteinkilder, kjøtt, fisk, fugl, sjømat så du ihvertfall ikke blir lidende under proteinmangel. Protein inneholder essensielle aminosyrer som kroppen ikke kan lage selv - så disse MÅ inn gjennom kosten

Strengt tatt ville jeg ikke stresset så mye disse to ukene, men ro heller ned treningen i intensitet og mengde! Det er ikke anbefalt og trene hardt disse første ukene uansett

Takk for kjapt svar

Jeg trodde jeg var over energikneika før helgen i forrige uke, men idag er det ekstra ille Men, det kan jo ha sammenheng med det lave kcal-inntaket igår.

Jeg får i meg rundt 100 g protein om dagen, hovedsakelig fra kylling og kjøtt, så jeg kan sikkert øke litt der. Har også redusert antallet styrkeøkter i uka litt og heller tatt ett par gåturer ekstra.

Ser jeg ligger litt lavt på vitaminer også, så jeg får kjøpe inn noen vitaminpiller og øke fettmengden litt og se om det hjelper

ekkoj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ... Svar med sitat