Vis enkelt innlegg
Gammel 03-09-11, 17:54   #18
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Må man være i ketose for å gå ned i vekt?

Opprinnelig lagt inn av ftdmia, her.

Hei du. Med fare for å banne i kirken - må man være i kaloriunderskudd for å gå ned i vekt. Dette er en fysisk lov..

Personlig så ser jeg på det å kutte ned på karbohydratene som en naturlig del av det å kutte ned på kaloriene - fordi fett og proteiner er mye viktigere enn karbo.

Men uansett, for å gå ned i vekt så må man kutte i kaloriene. Hvorfor fungerer da lavkarbo så bra, selv om man ikke teller kalorier? Hovedsakelig fordi man "frivillig", eller på en mer naturlig måte om du vil - spiser mindre. Hvorfor er det akkurat sånn.. vel, man får jo i seg blandt annet mer proteiner, noe som er mettende. Fett er ganske mettende, men ikke så mettende som så mange lavkarbofrelste skal ha det til.

Jeg kan i grunnen bare signere innlegget ditt jeg.
For jeg prøvde ketolysekuren i vår og med unnak av et par kilo helt i starten, som jeg forøvrig gikk opp igjen, så gikk jeg ikke ned en dritt.
Nå lever jeg på generell lavkarbo, men jeg teller ikke bare karbohydrater, jeg teller også kalorier, og det fungerer fint for meg.
Vekta er på tur ned den og jeg er veldig fornøyd med det.

Tror alle må finne det som passer for seg jeg, og passe seg for å kritisere det andre har tro på

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat