Vis enkelt innlegg
Gammel 30-08-12, 15:38   #20
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Sv: Re: Sv: Å kutte ut alt søtt

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Ah ... det høres kjent ut. Samenfaller kanskje med "vann i munnen"? Jeg er rimelig sikker på at hvetebakstlukt har (hadde?) den effekten på meg. Tror kanskje jeg er kvitt den reaksjonen nå. Kjenner at hodet mitt mer har fortstått at bakevarer ikke er "mat".

Er sikkert samme "mekanisme" som trigger at man får vann i munnen, ja.. Hvetebakstlukt har definitivt den virkningen på meg også, så til de grader! Også lavkarbomat som lukter veldig likt hvetebakst.. Legger veldig godt merke til det når jeg lager Nannahs vafler. Sånn som jeg lager og spiser dem inneholder de nemlig akkurat det samme som jeg putter i omeletten min (egg, creme fraiche, smør og ost), men merker kroppen reagerer annerledes når "omeletten" lukter og smaker som vafler. Men det er altså kun vafler, kaker, osv. jeg reagerer sånn på, ellers virker det som jeg tåler søtstoffer ganske greit. Er noe med den lukta, tror jeg.. Har også lurt på om det er en greie som går over etterhvert, om kroppen lærer at den ikke lenger trenger å forberede seg på blodsukkerstigning når man kjenner en viss lukt eller smak. Håper det.

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat