Vis enkelt innlegg
Gammel 25-08-09, 22:03   #1
milamila
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 4
milamila er på en erverdig vei

Diverse spørsmål

Jeg har gått på lavkarbo en gang før(over en periode på et år++), men denne gangen så oppfører ting seg litt annerledes og jeg begynner å lure litt da. Og tenkte at noen her kanskje har vært borti det samme.

Det første jeg lurer på omhandler mensen. Sist jeg gikk på lavkarbo så brukte jeg p-piller, hvertfall i begynnelsen, sluttet etterhvert, men jeg kan ikke huske at noe forandret seg selv om jeg gikk på p-piller og begynte med lavkarbo

Nå bruker jeg P-ring, denne har mindre hormoner enn p-piller. Og det har jeg brukt i over 1,5 år nå. Og da har jeg fått mensen svært regelmessig. Den dukker opp onsdag kveld/torsdag morgen i den uken som er "p-ring fri".
Nå har jeg vært på lavkarbo i litt over to uker, og plutselig så kom mensen på tirsdag, og ikke bare det, men det virker også som om det er en god del mere enn det pleier å være. Noen som har vært borti noe lignende?

Det andre spørsmålet mitt omhandler den vanndrivende effekten. Den første tiden
Første gangen jeg gikk på atkins så hadde jeg diare i begynnelsen, hvor kroppen vendte seg til å ikke få karbohydrater, og så stabiliserte det seg etter noen dager.
Denne gangen så hadde jeg også litt av det i begynnelsen, og det har gitt seg, men jeg føler at jeg går og tisser hele tiden, og dermed er tørst hele tiden også, og da går det jo i en "evig sirkel" når man drikker mye så må man jo på do mye også. Så hva kan det skyldes? Får jeg i meg for lite vitaminer av noe slag, eller er dette bare normalt? kan ikke huske at jeg gikk så mye på do/var så tørst sist jeg gikk på lavkarbo

milamila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat