Vis enkelt innlegg
Gammel 04-10-05, 13:19   #47
Ziggy
Gjest
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 56
Innlegg: 1.123
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: sjokolade 70% +

Opprinnelig lagt inn av HP

Det er ikke umulig at ulike produsenter trikser med talla, men jeg tror ikke jeg (eller smaksløkene mine) er blitt lurt.

For:
Vanligvis er kakaomassen som brukes fettredusert. Det vil si at vanligvis så tar de ut kakaofettet og tilsetter melkefett, vegetabilsk fett eller kakao smør. (Dyrere sjokolader bruker vanligvis ikke fettredusert) I 87 prosent sjokoladen er ikke kakaomassen fettredusert.

Joda, men selv drikekakao inneholder bare 13,2 gr karbo pr 100 gr, og er det 74% kakomasse i denne sjokoladen, vil det si 74 gram kakomasse pr 100 gram. 74 gram kakomasse inneholder bare 9,8 gram karbo, kakaofett antar jeg inneholder betrakteig mindre eller ingen karbohydrater i det hele tatt, så det vil da si at 26,8 gram med karbohydrater må komme fra noe annet...

Her skulle jeg ha lagt inn en link til matvaretabbellen som lå på det gamle forumet...men den finner jeg ikke på de nye sidene....


.

Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat