Vis enkelt innlegg
Gammel 04-01-10, 20:37   #19
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Fast føde til spedbarn

Opprinnelig lagt inn av irjan, her.

Hei. Jeg startet med usukret grøt fra helsekost. Feks ris som er glutenfritt. Etter dette kokte jeg litt blandede grønnsaker, hadde oppi litt smør og etterhvert litt urter for å variere smak. I dag er begge gutta mine veldig glad i grønnsaker - generelt lite redde for ny mat.
Mat på glass har de aldri villet ha!
Fra de var ca 1 år har de villet spise selv, og det har de fått lov til. Kyllinglår fra beinet og kjøtt sklir nå ned på høykant. Herrrlig!
Jeg er nokså stolt av at jeg ikke har fått Ketsjup-barn.

Jeg har gjort akkurat det samme som deg, allikevel fikk jeg ketchup-barn, så det er ikke alltid man kan gjøre noe selv heller. :sutre: Men altså, eldste elsker mat som muggoster, oliven, feta, parmesan, hvitløk osv. Men hun er i en veldig "liker ikke!"-alder nå (6 år) og middager kan være en helsikes utfordring. I dag hadde vi taco, med kjøtt, masse gode grønnsaker, rømme, salsa, revet ost osv. Hun skulle BARE ha kjøtt. Jeg sa hun fikk spise litt annet også og hadde på revet ost, da ble det baluba og hun nektet å spise. Hun elsker jo ost vanligvis. ARGH!

Minsten blir 2 år i mars og spiser i grunnen det meste, men han vil helst ha lavkarbomat (og godt er jo det da) som egg, skinke osv. Brød er han ikke så glad i, men han liker pasta.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat