Vis enkelt innlegg
Gammel 16-01-10, 20:39   #22
Imp
Seniormedlem
 
Imp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 45
Innlegg: 1.075
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Sv: Fast føde til spedbarn

Ja, jeg anbefaler også Barn i balanse, (ååååh MHM, er DU medforfatteren! Jeg eeeelsker den boka, den er en bibel for meg!) men sjekk også ut BLW! Flere som har drevet med det på Tettinntil.com og Ringblomst.no.

Vår lille S, som nå er to år, har aldri blitt matet med industrigrøter og ferdiglagede middager til små babyer. De er så feil sammensatt ernæringsmessig, de fleste hel- og halvfabrikata er jo det.

De første tingene lille S fikk smake på, var feks avokado og banan som var most sammen. Jeg moste det ikke heeeelt fint, men lot det være litt biter, små babyer har et instinkt som gjør at de lar bitene rulle rundt i munnen, bruker gommene til å tygge på, og når biten er bearbeidet nok, svelger de den. Er den for stor så spytter de den ut eller hoster/brekker den opp. Ikke bli hysterisk om du ser babyen din begynner å hoste, det er en del av dens naturlige refleks!

Andre ting S fikk var kokt blomkål og brokkoli, hun fikk suge på grove knekkebrød (de lindret også kløende gommer, genialt), med munnen sugde og mykgjorde hun brødet før hun klarte å få av myke biter og spise dem.

__________________

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!



Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat