Vis enkelt innlegg
Gammel 02-01-12, 12:05   #9
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Start 01.01.12 - diverse spørsmål

Opprinnelig lagt inn av Lena73, her.

For å få opp fettprosenten kan du heller velge fetere kjøtt/fisk (nakkekoteletter istedenfor svinefilet, fet fisk istedenfor mager, entrecote istedenfor oksefilet, kyllinglår istedenfor kyllingfilet osv), samt bruke smør til steking, olivenolje på salaten, avokado, majones, aioli, cocosa osv for å få nok fett. Den største feilen nybegynnere gjør er som oftest å ikke få i seg nok fett - spesielt når en kommer fra gammel GR-tenking




1000-takk for en kjempeinformativ og positiv mail! Trenger det nå ja. Mye å sette seg inn i

Ang. fisk; jeg er IKKE noe glad i fisk. Kan jeg gjennomføre ketolysekuren uten å spise fisk, og heller ta Omega3-tilskudd? Eller bør jeg prøve å pine i meg fisk uansett?

Hvis du ikke spiser fisk, bør du absolutt ta et omega 3 tilskudd.
-Men vær også oppmerksom på at smaken din endrer seg litt på lavkarbo. Jeg spiste mest mager fisk før lavkarbo - men nå foretrekker jeg fet fisk, og spiser røkelaks, makrell, ørret ol til lunch hver dag, mens jeg tidligere spiste fet fisk maks 1-2 ganger i måneden . Sønnen min spiser også lavkarbo nå, og han har plutselig begynt å like laks, tidligere nektet han plent å spise det. Så etter hvert som du har omstilt deg og fått fettforbrenningen i gang, så kan du jo prøve deg litt fram og se om du kanskje har endret smak litt!

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat