Vis enkelt innlegg
Gammel 02-01-12, 23:16   #12
Cathinca
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 29
Cathinca er på en erverdig vei

Sv: Start 01.01.12 - diverse spørsmål

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

Så flott at du allerede har gått ned 2 kg, gratulerer!
Jeg anbefaler veldig alle nybegynnere å veie og registrere maten nå i begynnelsen. Det er etter min mening en viktig del av læringsprosessen med å omstille seg til en ny livsstil. Etter en stund vil du vite hva det er i ting uten å veie og trenger bare veie nye ting du ikke har brukt før.
Dersom du måler med stix to timer etter dagens siste måtid, viser jo stiksene at du er i ketose. -Men det er jo også viktig å tenke over at du skal gi kroppen din alle de næringsstoffene den trenger for å holde deg frisk og sunn, og det sier de stixene ingenting om. I tillegg er godt sammensatt kost og inntak av det du trenger av vitaminer og mineraler også viktig for alle prosessene i kroppen - inkludert fettforbrenningen, så på lang sikt er det ikke sikkert du hverken holder fettforbrenningen god nok, eller at du holder kroppen din sunn og frisk hvis du ikke har god kontroll på hva du får i deg Så ja, jeg vet det er litt stress med den veiingen, men ser du på det på den måten jeg har skrevet her, så er det kanskje overkommelig en periode

Høres jo fornuftig ut. Kanskje jeg får prøve da... så apotek 1 har en matvekt nå, den fungerer kanskje bra og gjør det litt lettere? Hvis noen vet?!
De 2 kg gikk jeg ned etter 2 dager, så det var nok bare vann. Og jeg vet vel egentlig at jeg ikke får i meg nok mat Men syns det er vanskelig å finne mat jeg kan spise. Er vel begrenset hvor mange omeletter jeg kan spise i løpet av en dag . Blir vel lettere etterhvert. I tillegg har jeg en samboer som ikke er helt med på dette. Og syns jeg er fanatisk. Han er redd han skal få i seg alt fettet (jeg bruker mye smør og fløte i maten nå) + kh. Og bli smellfeit. Hva sier jeg til det?

Ikke meningen å kuppe noe tråd her

Cathinca er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat