Vis enkelt innlegg
Gammel 17-05-13, 21:19   #1128
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Bildetråden 30+

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Tråkker overhodet ikke på meg selv, gett. Behandler meg selv meget pent. Mye penere enn de fleste jeg vet om. Jeg overspiser fordi at det er det jeg har gjort for å takle ting hele min oppvekst. Å ikke innse det ville være å juge kraftig for meg selv. Er det penere da? Det ville vært å tråkke på meg selv og frarøve meg selv enhver sjanse til å noen gang klare å slutte med den skadelige atferden.

Men det du sier er jo at du ikke takler motgang eller har viljestyrke når du må takle problemer. Det er å tråkke seg selv ned!
Det som egentlig skjer er jo at stresshormoner trigger blodsukkerstigningen (ekte eller falske) som igjen gir signal om å dytte innpå, helst raske karbohydrater. Ergo overstyrer kroppens signaler din logiske sans. Så kan man jo hevde man har lav viljestyrke om man gir etter, men i stor grad handler det om at man ikke tolker signalene rett, og at svingende blodsukker svekker impulskontrollen dramatisk.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat