Vis enkelt innlegg
Gammel 17-05-13, 21:34   #1129
milena
Seniormedlem
 
milena sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.712
milena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt av

Sv: Bildetråden 30+

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Men det du sier er jo at du ikke takler motgang eller har viljestyrke når du må takle problemer. Det er å tråkke seg selv ned!
Det som egentlig skjer er jo at stresshormoner trigger blodsukkerstigningen (ekte eller falske) som igjen gir signal om å dytte innpå, helst raske karbohydrater. Ergo overstyrer kroppens signaler din logiske sans. Så kan man jo hevde man har lav viljestyrke om man gir etter, men i stor grad handler det om at man ikke tolker signalene rett, og at svingende blodsukker svekker impulskontrollen dramatisk.

Ok, og hva kan man gjøre med det? Sier: "stakkars meg, fy stresshormoner"! Eller så kan man jobbe med det som gjør at situasjoner føles som motgang og tunge slik at man unngår stresshormonene. Og det gjør man ved å jobbe med det som er den egentlige grunnen for problemet og det er følelser.

Og dette må ikke missforstås - jeg har full respekt for at det finnes mange og tunge fysiske grunner for overvekt. Det gjelder bare ikke i mitt tilfelle. Eller, i alle fall ikke 100%. Det meste er nok i hodet hos meg.

__________________

Sist redigert av milena : 17-05-13 kl 21:39.
milena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på Eurodiet Svar med sitat