Vis enkelt innlegg
Gammel 26-02-06, 19:11   #12
Caxa
Medlem
 
Caxa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Hadeland
Alder: 58
Innlegg: 392
Caxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjent

Sv: Tanker om livet, hvordan, hvorfor og bare sånn generelt tanker om det

Opprinnelig lagt inn av Eva

Så på TV fra kurstedet i Esbjerg i Danmark, en ung mann fra Norge som hadde gått ned mange kilo. Han familie ble spurt om hva de syns og det var jo glade på hans vegne, men la merke til at han plutselig hadde blitt så neppede - sa fra, noe han ellers aldri hadde gjort før. Det var ikke noe de var fornøyd med, og pling! da hadde jeg en god del forklaring på hans overvekt (og sikkert mange andres).

Det blir vel med oss overvektige som med alkoholikere, vi må også endre de rundt oss, for de får ett annet menneske å forholde seg til.... En film med Meg Ryan, hvor hun spiller en alkoholisert mor/kone, viser veldig godt hvordan mange gjerne vil ha tilbake den "gamle" når man forandrer seg.... Det er jo ikke bare utsiden vi forandrer, vi forandrer også vårt eget selvbilde, måten vi forholder oss til andre og oss selv....

Dessverre takler ikke alle det at vi bekrefter oss selv istedet for å lene oss på andre for å bli bekreftet.....

__________________


Forhåpentligvis er vi med der noen kilo lettere,

Tone
Caxa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank Svar med sitat