Vis enkelt innlegg
Gammel 24-05-11, 18:15   #1
dydde
Sperret
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 378
dydde er på en erverdig vei

Høykarbo, noen som har erfaring?

Siden tråden min ikke blir åpnet igjen får jeg lage en ny med et litt anderledes budskap og selvfølgelig holde en bedre tone enn jeg gjorde sist.

Høykarbo kostholdet jeg refererer til er:
80/10/10 Diet av Dr Doug Graham www.foodnsport.com
Dr McDougall Plan av www.drmcdougall.com dette er noe av det samme som
80/10/10 bare at den er veganer men med kokt mat og større variasjons muligheter. Oppdelingen er mer 85/10/5 her.
Det er mange fler men jeg bare nevnte 2 her for å male et bilde.
Dette kostholdet er animalsk fritt altså ikke kjøtt, fisk, meieriprodukter osv.
Ikke sukker, salt osv. heller.
Bare hele varer som de kommer fra naturen altså frukt, grønnsaker, ris, poteter, korn osv. Ikke raffinerte produkter.
Ikke noe sjokolade, cacao, kaffe eller andre stimulanter som skader helsa.

Disse tallene betyr minimum 80% av kaloriene fra karbo, max 10% fra protein,max 10 eller 5% fra fett.

Jeg var lavkarbo i 4 år, dette fungerte ikke for meg i det hele tatt. Både me tanke på helsen og prestasjon.

I tidligere tråd tok jeg feil av når jeg begynte. Jeg begynte i slutten på 19 års alderen.
Jeg har kun gått på dette høykarbo kostholdet i 6 måneder og verden er heelt anderledes. Jeg er full av energi, gått ned masse i vekt. Mye mer enn jeg noen gang var i nærheten av på lavkarbo. Jeg spiser mye mer enn jeg gjorde tidligere, 3000 kalorier+. Jeg er frisk fra asthma og allergi.

Jeg føler dette kan ha sin plass i et lavkarbo forum for jeg tror ikke lavkarbo er for alle. For noen kan det være kanon for andre fungerer det ikke.

Jeg trodde i 4 år at karbo var no no og var livredd for det. Men dette er en helt annen type enn vanlig høy karbo som blir snakket om av lav karbo frontere.

Kjør i veg

dydde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min Svar med sitat