Vis enkelt innlegg
Gammel 28-09-12, 18:24   #123
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Oida - Jaquesson igjen

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Jeg sier IKKE med det at andre ikke kan være insulinresistente og spise minimalt og likevel ikke gå ned. Sier ikke at andre ikke kan ha stoffskifteproblemer osv, som grunn for sin overvekt. Men å påstå at termodynamikken ikke har noe som helst for seg, det blir litt vel, imo. For mange har den tydeligvis ikke det. Men at det er uegnet som slankemetode å tenke på kalorier inn vs kalorier ut.. Enkel forskning viser at det har det, for ganske mange.

Her jeg er nå, så stemmer det nok for meg. Men nå klarer jeg ikke å være like konsekvent som før da det mer handlet om syk/frisk. Nå handler det om de siste fire kiloene, og jeg klarer ikke holde meg til det kostholdet og den treningen jeg vet som skal til for å gå ned Men sørger ikke mye over dette i grunnen. Er grunnen svært så fornøyd med tilstanden og kroppen!
Men det er en vesensforskjell i forhold til motivasjonen må jeg si. For meg er det enkelt når jeg vet det handler om helse. Men ikke like enkelt når det mer handler om det kosmetiske må jeg innrømme.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat