Vis enkelt innlegg
Gammel 10-11-10, 09:23   #14
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Det er trist, synes jeg

Opprinnelig lagt inn av mam, her.

Hva er det som er trist?

At så mange unge jenter strever for å gå ned i vekt, når de er normalvektige.
At så mange er opphengt i BMI, og at de vil komme i nedre halvdel av den såkalte "normalvekta". BMI på 26 eller 25 er ikke bra nok.
At de ikke tar hensyn til at muskler veier mer enn fett, og trener 3-5 ganger i uka, og likevel ser de bare på BMI.

At jeg tenkte akkurat som de, da jeg var på deres alder... Jeg var så fin, men jeg så det ikke selv. Jeg var 64-65 kilo, og ville gå ned til 60. Noen ganger ønsker jeg at jeg kunne sende en beskjed 20 år tilbake i tid....

Media har stor skyld i dette egentlig også,alle modeller i blader osv er av pene magre/tynne kvinner.Det blir mange unge jenter påvirket av tror jeg.Samfunnet legger det opp slik at pene tynne jenter er "lykkelig og flinke".Jeg hadde anorexia når jeg var 13 år,litt av grunnen til at jeg utviklet det, er at jeg var lettpåvirkelig.Men også andre grunner,som at jeg ble mobbet for at jeg var tykk,siden første klasse.Litt lubben var jeg da,men etterhvert var jeg normalvektig.Likevell ble jeg mobbet.Heldigvis fikk jeg hjelp fort å ble frisk.Det er veldig synd at normalvektige fine jenter bruker mye av ungdomstida si på å bekymre seg for vekta

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat