Vis enkelt innlegg
Gammel 04-12-04, 20:36   #28
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Marit1961

Hva gjør jeg som har type A og samboer med type 0? Vi har prøvd Atkins. Han raste ned i vekt, mens jeg ikke gikk ned et gram. Da vi spiste fisk noen dager gikk jeg også ned, men så kom kjøttdagene og jeg gikk opp igjen. Tydelig at det er noe i det med blodtype og kost. Nå prøver jeg riktig kost når han jobber, så spiser vi mer kylling og kalkun når han har fri. Får se hva dette ender med.
Noen gode råd?

Hei Marit!

Tror du må bare fortsette å spise mest mulig A-vennlig mat til måltider du allikevel spiser alene, og til de måltidene du spiser sammen med sambo, kan du jo satse mye på fisk og kjøtt litt mer sjelden. Følger du ellers blodtypedietten, tror jeg nok du går ned på sikt, og så spiser du da i hvert fall sunt!

Det kommer litt an på om du er type A utskiller eller ikke-utskiller også.
Ca. 80 % av befolkningen er utskillere, og de har antistoffer i alle kroppsvesker.
Ca. 20 % av befolkningen er ikke-utskillere. Ikke-utskillere har et noe dårligere immunforsvar da bakterier/virus passerer disse første hinderne og trenger inn i kroppen før de må overvinnes. (Insulin-resistens og candidasis er typisk for ikke-utskillere).

Les eventuelt boken Blodtypediettens Filosofi, der det står mer om de ulike undergruppene av blodtyper. Blodtype A ikke-utskiller kan gjerne spise kalkun-kjøtt for eksempel, da dette er medisinsk for den blodtypen. For blodtype A utskiller er kalkun-kjøtt nøytralt. Vi spiser bare kalkun- og kyllingkjøttdeig og bruker det i alle kjøttretter. Fungerer kjempebra! Du vil ikke merke forskjell etterhvert. Kalkun- og kyllingkjøtt er en nøytral matvare både for type O utskillere og ikke-utskillere ifølge blodtypedietten, så du trenger ikke være bekymret for din samboer .

Jeg er enig med deg i at det er vanskelig, og jeg føler at blodtype A )(som jeg) har det mest vanskelig, da vi ikke stort sett kan spise verken kjøtt eller melkeprodukter.
Men, men - stå på Marit1961 og del gjerne erfaringer!

Mvh
marianne

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat