Vis enkelt innlegg
Gammel 29-06-11, 23:29   #49
tinamejo
Juniormedlem
 
tinamejo sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sogndal
Alder: 36
Innlegg: 33
tinamejo er på en erverdig vei

Sv: Candida-diett (CRC)

Jeg tok en test fra Yorktest der jeg fikk score 3/4 på gjær, altså candida forstyrrelse. Har oppbluss av underlivssopp og sopp i munnen av denne skjiten. Nå er jeg uten sukker og gluten, men spiser fortsatt litt melkeprodukter. Leste av lavkarbo trengtes for å hanskes med dette, noe med at de danner sukker i kroppen.
På samme test står det at jeg ikke tåler melk, egg, gluten, soya og jah. Det henger sammen med candidaforstyrrelsen. Jeg prøvde meg en periode på å spise det jeg kunne spise, men til ingen nytte - ga meg vel litt for tidlig..

Jeg skal hvertfall lese litt mer om candida på de nettsidene dere har foreslått. Husk at man ikke kan spise frukt på en candidadiett og, dette er jo fruktsukker.

Ofte veit jeg ikke hvilken ende jeg skal starte i. Er jo nesten klin umulig å leve slik jeg gjør nå, med å ta hensyn til alle intoleransene.. Blir kjedelig i lengden. Men så lenge det ikke er altfor sterke symptomer, så årner det seg nok
Noen som btw veit om man kan bli intolerant mot Pevaryl (?) og Canesten?

__________________



Er intolerant mot melkeprodukter, soya, egg, gluten, sukker og gjær - er ingen enkel ting å passe på på lavkarbo, men jeg tar utfordringen!
tinamejo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat