Vis enkelt innlegg
Gammel 13-04-06, 13:11   #10
Helene
Seniormedlem
 
Helene sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 37
Innlegg: 2.399
Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs

Sv: Digitale skiller - hjelp meg? :)

Lurer på av og til hvorfor jeg ikke studere data.. men jeg har større interesse for barn

digitale skiller ja.

jeg kan ikke sminke, innteriserer meg ikke for det.

men data er viktigere enn sminke. Data er noe man bør kunne selv om man ikke interiserer seg for det.

når det kommer til økonomi har det litt å si men ikke mye. De med bra økonomi kjøper seg fancye pcer som de kan bruke som funker, de med dårlig setter sammen billige deler og lærer mye av det.

Bakgrunn har mye å si. meg med min bakgrunn gjør at data ligger i familien.
mange har bakgrunner som fokuserer ting vekk fra det digitale, de blir mer innterisert i andre ting, dermed ligger også kunnskapene her.

er veldig enig med fjonken om at tidligst som mulig. lære hva dataen kan hjelpe oss med, og hvordan vi bruker den på best mulig måte. hvordan lærebøker på dataen kan hjelpe oss mer.

fek, et matte program som der man skriver inn svaret og får med en gang svar på om det er rett eller feil. Dette kan hjelpe barna i småskolen mye mer en en lærer på 25 elever som ikke rekker rundt på alle i løpet av timen, der man har et stort behov for å vise at man er flink og at man har rett. kansje programmet kan ha en funksjon som skriver ut det ferdige arket som man kan gi til læreren og h*n kan se hvor langt man ha kommet.

et sånt program kan erstatte lærebøkene man bare fører inn i. Dette kan bli økonomisk gevisnst for skolen etter hver!

problemet med teknologien er at den går fort ut på dato. Kjøper en skole inn pc til alle førsteklassinger hver år, må de og kjøpe nye pcer til alle 5 klassingene for at dataen skal holde mål. en 5 år gammel pc har gått ut på dato for lengst. det betyr at hver enkelt skole må kjøpe 2 klassesett hver år for hver antall klasse skolen har på et trinn. det er dyrt det!

__________________
Hilsen Helene.




Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat