Vis enkelt innlegg
Gammel 14-01-05, 16:00   #1
Carbokiller
Seniormedlem
 
Carbokiller sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 793
Carbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt av

Snuppelines lavkarbo mandelbrød

Mange av dere kjenner nok Snuppelines brød fra før av med 2.7 karboser pr. skive. Har nå videreutviklet oppskriften og denne varianten synes jeg ble veldig god, og ikke så egg/soya-smak på som den andre.
Totalt pr. skive vil det ligge på ca. 3 karbohydrater pr. skive

Snuppelines lavkarbo mandelbrød
6 egg
13 ss creme fraiche
100 g smeltet smør
1/2 del melk
1 1/2 ts bakepulver
5 ss linfrø u skall
90 g soyamel
40 g glutenmel
5 ss kli
70 g malte mandler
1 ts salt
2 ss Hermesetas el.

Visp egg lett sammen med gaffel eller visp. Tilsett smeltet avkjølt smør, creme fraiche, og melk. Rør sammen. Mal mandlene eller kjør dem i hurtigmikseren. Tilsett disse sammen med alt det tørre. Røres sammen. Helles i godt smurt brødform. Jeg bruker bakepapir i formen for å få det lettere ut, da jeg sliter med å få brødet ut av formen uansett hvor mye jeg smører.

Hvis du lar røren stå en stund vil den tykne BETRAKTELIG grunnet glutenmelet, tilsett da evt. mere væske.
Vær obs på at det skal vare vanlig hvetekli og IKKE HAVREKLI!!!! Sistnevnte har et uhorvelig høyt karbohydratinnhold i forhold til hvetekli.

Stekes på 180 grader i 45 minutter, eller til det er gj.stekt.

Håper det vil smake.

__________________




Carbokiller er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat