Vis enkelt innlegg
Gammel 12-06-18, 23:24   #1
Bebeess
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2018
Innlegg: 10
Bebeess er på en erverdig vei
Unhappy

Hard innsats til liten/ingen nytte. Trenger hjelp!

Nå har jeg kommet gjennom fire uker med ketolysekuren uten resultater. Jeg har lest meg godt opp og føler jeg følger dietten til punkt og prikke og skjønner ikke hva som gjør at jeg ikke mister fett.

Flere plasser har jeg lest hvor fantastisk det er når kroppen venner seg til dietten og sultfølelsen blir betydelig redusert. Jeg har fått inntrykk av at de fleste som følger denne dietten blir fort mett og klarer seg på 1-2 måltider per dag uten å føle sult. Før jeg begynte på dietten kunne jeg oppleve å bli sulten bare en time etter måltid med mindre jeg spiste meg stappmett. Selv med ketolysekuren kjenner jeg behov for 3-4 måltider per dag, spesielt om jeg starter dagen tidlig. Frokost er jeg avhengig av så å vente fra 07 på morgenen til 11-12 før jeg spiser er ikke et alternativ for meg. Det er vel heller ikke så bra å gå sulten som jeg har forstått det?
Jeg drikker alt fra 2-5 liter vann per dag, og 0-3 kopper kaffe. Drikker også saft, farris eller brus som er fri for karbohydrater om jeg blir møkk lei av vann. Dette resulterer i at jeg springer på do opp til 15 ganger per dag, da jeg har inntrykk av at kroppen min ikke klarer holde på vannet. (Ja, jeg får i meg nok salt).
Fordøyelsen er heller ikke særlig god etter jeg la om kostholdet. Jeg er svært løs i magen og må "på do" alt fra 0 til 7 ganger per dag. Ikke særlig behagelig når man må benytte seg av felles toaletter som på jobb og andre steder.

Typiske måltider for meg:

Frokost:
2 Brisk glutenfri lavkarboknekkebrød (1.1 g pr./stk.)
1 egg
En god dose ekte majones (tipper 15-20 g)
Salami/mør/skinke/leverpostei (lav karb)
Ruccola
4-6 osteskiver (0 karb)
Agurk
En kopp kaffe med litt kremfløte eller usøtet mandelmelk fri for karb
1/2 liter vann
Noen ganger bacon

Har også testet LHCF chiagrøt, men synes det gir lite volum for litt "mye" karb.

Lunsj: (ikke hver dag jeg spiser, kun ved tidligvakt på jobb)
1-2 (en sjelden gang 3) Brisk lavkarbo knekkebrød
Tubeost eller annet lavkarbo pålegg

Middag:
En halv pose babyleaf mix (spinat, ruccola)
Litt paprika (ca 30 g)
4-5 cherrytomat
Agurk
15-20 g løk
Naturell fetaost
2 laksefileter med sitronpepper/ en kyllingfillet/ torsk/ 1,5-2chorizopølse/ bacon-ostepølse (karb under 4/100g) eller lignende.
Ca 50-60 g bernaise/hollandaise/chillibernaise/aioli (eldorado lav karb)

I helgene f. eks tacosalat av tacokjøttdeig (150-200 g), isbergsalat, agurk, paprika, cherrytomat, rødløk, noen ganger avocado (men det er jo 9 g karb/100g??), mye revet ost, 1/3 boks seterrømme og et par klatter salsa hot med lav karbo (santa maria)

Kan unne meg Maarud bacongull i helgene, maks en pose totalt ila helgen.

Kvelds:
Samme som frokost, men sjelden jeg spiser et 4. måltid. Det er enten lunsj eller kvelds.

Jeg har en moderat aktiv hverdag. Ikke energi til CrossFit trening som jeg tidligere er vant med da jeg fort får syre i musklene og tungpust. Har en del hodepine og sover dårligere om nettene. Går en del fjellturer, 1-3 per uke. Drikker ikke alkohol bortsett fra fest en sjelden gang, da drikker jeg helst gin med zero tonic fra Schweppes, eller vin med lite karb.

Føler selv kroppen min har forandret seg til det verre i løpet av disse fire ukene. Musklene er mindre synlig (naturligvis pga lavere styrketreningsmengde), jeg føler jeg ser "slappere" ut som om jeg har fått større fettmengde? Ikke gått inn i mål og ligger på samme vekt som første dag. Kan svinge litt opp og ned.
BMI på ca. 22, så det er viktig for meg å understreke at jeg ikke gjør dette for å bli "tynn", men for å redusere fettprosent.

Noen med råd til en rådløs?? Begynner å miste motet! 🤷🏼*♀️

Bebeess er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat