Vis enkelt innlegg
Gammel 25-06-11, 17:35   #24
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Chili Texas style

Opprinnelig lagt inn av kattungen, her.

Denne står og småputrer på gryta nå - gleder meg til å kunne smake om et par-tre timer

Håper det smaker!

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Spisskunnin er IKKE det samme som karve. Spisskummin er det krydderet som lager den spsielle lukten og smaken på tacokrydderet. karve er vel det som setter smak på surkål.

Jah! Men de er beslektet. Når man lukter på det tørre krydderet ligner det noe, men når man bruker det i mat så skiller det seg betraktelig. Karve bruker man i surkål, akkevitt etc. Jeg synes også det er veldig godt med stekt kjøttdeig med salt, pepper og karve.
Om jeg ikke tar helt feil så har det noe med nasjonalitet å gjøre. Karve heter cummin på engelsk, men det gjør også spisskummen, men karve er så vidt jeg vet ikke et vanlig krydder utover Skandinavia. Men dette er bare antagelser, da.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat