Vis enkelt innlegg
Gammel 02-05-12, 11:18   #1
hildabakk
Medlem
 
hildabakk sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 79
hildabakk er ny på veien

Spisdegslank og mengde mat

Jeg begynte i dag på spisdegslank-mat. Brød og ferdirgretter som tilsammen ikke skal overstige 25 karbo om dagen, og kcal skal ligge på 1100-1300 pr dag (noe sånt). Man kan velge forkjellige menyer eller enkeltproduktrer. Og jeg har kjøpt for en uke i første omgang. I følge menyen min skal man spise to brøskiver til frokost og to til lunsj, i tillegg til middagen og noe kos (evt brød) til kvelds.

Problemet mitt er at jeg blir mett etter en halv brødskive... og klarte såvidt å spise en hel brødskive til frokost. Da er jeg redd det blir for lite kcal i løpet av dagen, når utgangspunktet allerede er så lite (1100-1300).

I følge menyen kan man ikke spise noe som helst annet enn det som står i menyen, da ødelegges slankeeffekten. Det står mye om dette på deres nettsider.

Men jeg tenker, man kan vel spise NOE annet??? Med skikkelig lite karbo... eller null karbo (hva da f.eks?).

Eller bør jeg heller spise flere måltider, 1/2 til 1 brødskive hver gang og heller spise oftere enn bare frokost, lunsj, middag og kvelds? Slankeeffekten ødelegges vel ikke om man spiser ofte, men lik mengde tilsammen i løpet av dagen?

Jeg finner ikke noe telefonnummer på nettsidene til de som selger denne maten, så jeg kan ikke ringe ringe for å spørre heller... Regner med det er en del her inne som er mer bevandret enn meg i dette gamet, og som kan fortelle meg noe om dette.

__________________
Har lest boka til Skaldemann og South Beach. Gikk ned mye på SB første gang jeg gjorde det, men ikke 2. og 3. gang. Gikk opp masse under graviditeten. Har prøvd med generell lavkarbo i perioder. Ønsker HELST å gå på ketolyse, men klarer ikke den karbotellingen. Men www.spisdegslank.no var vellykket - helt til de begynte å kutte ut flere av mine favoritter. Nå tenker jeg bare generell lavkorbo.

Sist redigert av hildabakk : 02-05-12 kl 11:49. Årsak: rettet skrivefeil
hildabakk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Usikker... Generell lavkarbo? Svar med sitat